top of page

Ömer BIRAK - Koyu Mavi


Meranın açık denize bakan en sert ve en derin duvarı koyu mavi su. Aşağıların görünmüyor olması hem gizemli hem ürkütücü. Daha önceki denemelerimde iri balık gördüğüm ama net atış vermediği için hiç balığını vurmadığım bir mera. . Su 25c görüş 20m. Hava hafif çırpıntılı merada görünen sinaritler iri balık için umut verici. orta su yapıp zemin taraması sonucu dipte döküntüler arasında iri sargozlar ve papazların varlığını görmek doğru yerde olduğumuzu gösteriyor. Doğru noktayı kestirip yavaşça merayı ürkütmeden yukarı çıkıyorum. Derine hazırlık iyi bir konsantrasyon gerektirir. 5dk dinlenme ağır ağır sakin sakin nefeslenme hızlı hareket hiç yok. Diyaframın ve karın kaslarımın gevşediğini hissetmeye başladığım an zaman yaklaşıyor demektir. Son 3 nefes ve sonra serüven başlayacak ne göreceksin neyle karşılaşacaksın nasıl bir tecrübe yaşanacak belli değil. Sakin 2 nefes ve tam boşaltma son nefes film başlıyor: şnorkelden gelen su sesi ve dudaklarımın ıslanmasıyla zaman duruyor. koyu mavi renge karışıyorum. En iyi derinlik ölçer kulak zarıdır. her zaman aynı periyotta basıncı hissettirir. her kulak eşitleme biraz daha derine gittiğimi gösteriyor ve aşağılar seçiliyordu. Aşağısı yarım kiloluk sargozlarla karışıyor. Orta boy bir sinarit önümden yavaşça uzaklaşmaya başlıyor. küçük bir orfoz taştan bana bakıyor dikkatimi ona odaklamamam gerekiyor. Bu odaklanmalar yüzünden iri orfozları sonradan farkettiğim çok olmuştur. Zemin iyice seçildiği zaman daha aşağılarda iri siyah bir burun farkediyorum. sakinlik çok önemli balık tedirgin her an taşa girebilir. Öyle sakin yumuşak palet vuruyorum ki balık adeta büyülenip tedirginliğini unutuyor. ben yaklaştıkça oda sakinleşiyor. Hiç ani hareket yok, her şey kusursuz olmalı yoksa filmin finali kötü biter. Sanki avcı değil bir dost geliyormuş gibi olmalı düşüş. gözlerini senden kaçırdığını hissedeceksin avcıysan. Taş dışındaki bir balığı vurmanın sırrı bu. doğada avcının en önemli refleksi ve yeteneği avına doğru zamanda hamle yapmasıdır. Son 5m-4m-3m ve final tetiğe basmamla balığın şişi yalpalatmasını ağır çekimde izliyorum sanki, zaman duruyor adeta. Bir an ipi kasmayla balığı taşından yükseltiyorum. Ben yukarı palet vururken onun da teslimiyetini görüyor gibiydim. Yenilgiyi kabul etmiş gibi yükseliyordu benimle. Hiç zorlamıyordu kalacağım diye, sanki derinlerde asilce, avcının gözlerine bakarak son bulduğu için şanslı gibiydi diğerlerine göre.. ÖMER BIRAK


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
bottom of page